طرح های کسب و کار

menusearch
kianekar.com
(0)
(0)
طرح های کسب و کار

چرایی اعتلای رشته های پزشکی در ایران

بر همگان واضح و مبرهن است که از علل موفقیت رشته های درمانی من جمله پزشکی،پیراپزشکی،پرستاری و مامایی و غیره در کشورمان و پیشتازی آنها نسبت به سایر رشته ها؛ فعالیت توآمان دانشجو در دو عرصه کار علمی و کار عملیاتی (بالینی) ست. یک دانشجوی پزشکی / پرستاری از ترم دوم وارد فضای بیمارستانی می‌شود و برخی از دروس دانشگاهی اش را در محیط واقعی کارش (بیمارستان) سپری می‌کند.

 

همانطور که آگاهید علت این اتفاق هم یکی بودن متولی آموزش و اشتغال حوزه درمانی کشور یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. موضوعی که متاسفانه در سایر رشته های دانشگاهی تحت تولیت آموزش عالی کشور ه9چ گاه محقق نشد و همکاری های بین دستگاه و ووزارتخانه ای هیچ گاه به نتیجه مطلوب نرسید.

 

 

طرحی برای پر کردن خلاهای موجود

طرح کیان کار به دنبال پر کردن خلا یاد شده است و این موضوع را از دو طریق پیگیری می‌کند:

1- ایجاد پروژه های دانش بنیان ذیل طرح

2- دعوت به همکاری از سازمان ها، شرکت ها و مجامع عمومی،خصوصی و حتی دولتی برای پیوستن به طرح.

 

ضرورت تعریف پروژه‌های اشتغال برای دانشجویان و فارغ التحصیلان در طرح کیان کار:

 

رشته‌های دانشگاهی متناسب با بازار کار تعریف می‌شوند لزوم توجه به مجموعه ای از رشته‌های دانشگاهی در حوزه‌های مختلف که در یک کسب و کار ایفای نقش می‌کنند سب می‌شود یک سازمان شکل بگیرد. از آنجا که در طرح کیان کار به دنبال ایفای نقش دانشجویان در محیط واقعی کار و اعطای مسئولیت شغلی به انان هستیم نمی‌توانستیم منتظر بمانیم تا بخشی از صنوف کشور حاضر به پذیرش داوطلبانه خیل عظیم دانشجویان کشور شوند پس بر آن شدیم در فاز نخست طرح بخشی از حوزه‌های شغلی که امکان حضور سازمانی خودمان در آن به صورت مستقل هست را آغاز نماییم سپس در ادامه مسیر دست همکاری و مساعدت به سوی اصناف و صاحبان حقیقی و حقوقی مشاغل برای بکار گیری آموزشی،غیر رسمی و حتی رسمی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی دراز نماییم.

 

معرفی طرح ها:

طرح سبزقبا ( طرح حمایتی مهاجرت شغلی در پهنه داخلی کشور: زیست بوم شغلی)

طرح صدرا (طرح بنیانی حرکت و قوای پیشران و محرک)