لازمه دستیابی به یک سازمان کارآفرین جهانی : توجه به داشته هایمان و ارزش های دینی و بومی

menusearch
kianekar.com
۱۳۹۶/۵/۴ چهارشنبه
(0)
(0)
لازمه دستیابی به یک سازمان کارآفرین جهانی : توجه به داشته هایمان و ارزش های دینی و بومی
لازمه دستیابی به یک سازمان کارآفرین جهانی : توجه به داشته هایمان و  ارزش های دینی و بومی

هر نوع نگاهی که به نقش آفرینی غرب داشته باشیم و هر نوع رویکردی که نسبت به ماهیت تمدن مغرب زمین اتخاذ کنیم یک نکته را نباید فراموش کنیم: «بایستی به داشته ها و ارزش هایمان به چشم یک نقطه قوت بنگریم». فقط در این شرایط است که می‌توانیم نقش خودمان را در معادلات جهانی بپذیریم و بازی کنیم. پذیرش هر نقش دیگری، ما را به جایگاه درخورمان نخواهد رساند.
البته اختلاف نظر از این مطلب که «نقاط قوتمان در چیست؟» آغاز می‌شود: منابع طبیعی، موقعیت ژئوپلتیک،دانش و تکنولوژی، توان نظامی، غنای فرهنگی، منابع انسانی، قدرت و ارزش پول ملی، خلاقیت یا حتی توان گفتمان سازی و ... بخشی از نقاط قوت می‌توانند باشند. حتی در یک حوزه تخصصی مثل صنعت هم اختلاف نظر در نقاط قوتمان کاملا شدید و مشهود است. اینکه چه لزومی دارد خودروساز باشیم بهتر است بر روی صنعت نفت و فرآوری اش سرمایه گذاری کنیم و از مزیت نسبی مان در منابع تجدیدناپذیر طبیعی استفاده کنیم؛ یکی از همین اختلافات است.

نقاط قوت و ضعف، مزایا و معایب، توانمندی و ناتوانی، فقر و غنا موضوعاتی اساسی هستند که در طرح کیان کار با فارغ التحصیلان دانشگاهی بارها و بارها از آن سخن خواهیم گفت و مبنای حرکتمان اصولا بر همین اساس و شالوده است.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر