درباره ابر طرح کیان کار

menusearch
kianekar.com
(3)
(0)
درباره ابر طرح کیان کار

آشنایی کلی با طرح کیان کار


به طور خیلی خلاصه و مفید؛ کار و خدمت ما اینست که پیوندی بین «دانش آموخته یا متقاضی تحصیل در آموزش عالی»، «محیط آموزشی دانش آموختگان دانشگاهی» و «محیط کار و محل شغلی آتی او» فراهم بیاوریم.برای تحقق این کار و خدمت هم طرحی موسوم به طرح کیان کار را تعریف کرده ایم و قصد داریم مو به مو هم به کلیات و هم به جزئیات بپردازیم.


بازار هدف کار و طرح ما تمامی دانش آموختگان دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و ارشد، دانشجویان در حال تحصیل، دانشجویان تازه وارد به دانشگاه (سال اولی ها)، پشت کنکوری ها وحتی دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم هستند.البته قرار نیست همه یکجا و یکباره در طرح وارد شوند بلکه فازهای مختلفی را با اهداف و وظایف مختلف برای هر یک از این عزیزان در نظر گرفته ایم که مرحله به مرحله اطلاع رسانی و پیاده می‌شود.اما به لحاظ اجرایی جامعه هدف تمامی این عزیزان هستند.


ما معتقدیم ساختار موسسات آموزشی خصوصی که طی سالیان متمادی برای ورود به دانشگاه شکل گرفت، علیرغم همه نقایصش، فوایدی برای فرد وجامعه داشته است. این ساختار با کمک فناوری اطلاعات و در عصر انفجار اطلاعات می‌تواند خیلی بهتر برای «اشتغال پایدار و مرتبط دانش اموختگان دانشگاهی» پیاده سازی شود.
تمام همت ما به این مهم است. تا از این رهگذر اقتصادی پویا و دانش بنیان، درون زا، برون گرا و شاداب ا برای جامعه ایران فراهم بیاوریم و در این مسیر از توان جوانان همین مرز و بوم استفاده شایسته خواهیم کرد.

 

برای آشنایی بیشتر با طرح کیان ادامه مطلب و پیوست های آن را مطالعه کنید:

 

کلیت طرح اشتغالزایی و کسب و کار «کیان کار»
طرح کیان کار یک طرح مشارکتی است که در آن اشخاص حقیقی و حقوقی توأمان با هم حضور دارند. مشارکت کنندگان در این طرح عبارتند از «دانشجویان،فارغ التحصیلان،اساتید و دانشگاهیان،کارفرمایان،جویندگان کار» و افراد بیشماری که می‌توانند به نحوی در این طرح ذینفع باشند.

اهداف طراحی سیستم طرح اشتغال و کسب و کار کیان کار
طرح های مختلفی در کشور در طی سالیان دراز برای ایجاد اشتغال و کسب و کار ارائه و پیاده سازی شده است. این طرح ها بنا به دلایل مختلفی شکست خورده اند یا توفیق لازم را نداشته اند؛ وجود یک ضرورت مشهود در جامعه؛ ما را به سمت طراحی سیستمی برد که در آن دو موضوع «اشتغال» و «کسب و کار» را به گونه ایی در هم آمیخته در قالب یک طرح کلی، متشکل از دهها پروژه مستقل و وابسته عینیت بخشند.


مفاهیم و واژگان مورد استفاده در طرح کیان کار
طرح های مشارکتی نیاز به اطلاع رسانی و گفتمان سازی لازم در بین اقشار مختلف جامعه بویژه گروه های هدف دارند. البته همانطور که پیش تر گفته شد گروه و جامعه هدف اولیه طرح، منابع و سرمایه های انسانی تحصیلکرده کشورمان هستند. البته این موضوع به معنای اینکه سایر گروه های هدف در طرح نقش ندارند؛ نیست. اصلا لازمه طرح مشارکتی وجود ذینفعان مختلف و جوامع هدف مختلف است. لاجرم گروه های هدف آتی طرح هم در مقطع اولیه طرح مشارکت خواهند داشت حتی ذینفعان دیگری از جامعه کشورمان ایران که جامعه هدف مستقیم طرح نیز نیستند در این طرح به بازی گرفته خواهند شد.
اما به لحاظ تمرکز فعالیت ها و پروژه ها بر جمعیت هدف؛ در مقطع نخست فقط منابع و سرمایه های انسانی دانش آموخته مد نظر خواهند بود و بدین ترتیب تمرکز بر جوامع هدفی چون جامعه هدف کسب و کاری، جامعه هدف دانشگاه و دانشگاهی و غیره در مقاطع بعدی طرح مورد لحاظ قرار خواهند گفت.
 
رسیدن به فهم مشترک بین «مدیران» و «مشارکت کنندگان» نیازمند تعریف واژگان و رفع ابهامات است. از اینرو در سایت اطلاع رسانی طرح کیان کار به این موضوع اهمیت ویزه ایی داده ایم.


طرح های اشتغالزایی مشابه
آشنایی مخاطبان سایت و تارنمای طرح اشتغال و کسب و کار «کیانِ کار» با نقاط تمایز این طرح از سایر طرح های مشابه باعث می‌شود که آنان به درستی تشخیص دهند که آیا این طرح قابلیت مشارکت دارد یا خیر؟ به بیان ساده تر ما می‌بایست قیاسی از سیستم کاری و عملکردی طرح کیان کار با سایر طرح های پیاده سازی شده به مردم می‌دادیم تا آنها تصمیم گیری کنند که آیا این طرح ارزش سرمایه گذاری و مشارکت دارد یا خیر؟ مطالعه بیشتر...

مسیر آگاهی طراحی شده یا میان بر
برای اینکه شما (مخاطب سایت) در هر جایگاه شغلی و رده ی سنی که هستید به نوعی ترغیب شوید در طرح کیان کار مشارکت کنید، نیازمند آگاهی از طرح ما و توانمندیها و نیازهای خود هستید لازم بود مسیری را برای این کار طی کنید که در محتوای همین صفحه از بالا به پایین جانمایی کردیم. چنانچه وقت لازم را ندارید مسیر میانبری به نام از کجا شروع کنم برایتان در نظر گرفته ایم؛ به انجا مراجعه کنید.

احساس نیاز و تمایل به مشارکت در طرح

از کجا شروع کنم؟
1- چنانچه زمان دارید توصیه می‌شود در ابتدای امر این صفحه و بخش های زیر مجموعه طرح کیان کار را مطالعه کنید. در صورتی که مطالب را برای خود مفید دیدید به مراحل بعد بروید.در صورت غیر مفید دانستن مطالب برای خود از مطالعه سایر مطالب جدا خودداری کنید.
2-با توجه به جایگاه فعلی تان در جامعه (دانشجو،استاد،کارفرما،جویای کار،نماینده شرکت کاریابی،نماینده دانشگاه و غیره) بخش مرتبط با خود را بخوانید
درباره طرح کیان کار، درباره شرکت کیانیت شرق،طرح اشتغال و کارآموزی
مرتبط با این بخش
درباره ابر طرح کیان کار